Hoe mensen rampen op zichzelf betrekken op social media

Als er iets verschrikkelijks gebeurt op de wereld, dan zijn sommige mensen er als de kippen bij om deze ramp op zichzelf te betrekken. Ook al hebben ze er geen reet mee te maken. Hier is hoe dat gaat.

Allereerst heb je de mensen die willen laten zien hoe snel ze zijn met reageren, ook al is er iets vreselijks gebeurd:

Sommige mensen proberen aandacht naar zich toe te harken door te zeggen dat ze weleens in de buurt zijn geweest van waar de ramp heeft plaatsgevonden:

En als ze niet in de buurt zijn geweest dan vinden ze wel een andere link met de ramp:

Sommige mensen proberen likes te scoren met goedkope politieke statements:

De eerste domme woordgrappen beginnen binnen te druppelen op Twitter, altijd puur gericht op retweets:

Sommige grote merken wagen zich ook aan de ramp:

Dan zijn er nog de mensen die de spotlight naar zich toe trekken door via hun profielfoto te laten zien hoe begaan ze wel niet zijn met de slachtoffers:

Maar deze mensen hebben altijd een vaste groep tegenstanders:

Wat een luide man was dat hè? En tenslotte heb je nog de mensen die de ramp misbruiken om hun carrière een push te geven: