Wie is toch die hypebeast in z'n Supreme-trui?

Wie is toch die hypebeast met z'n Supreme-trui en z'n Yeezy's?

Beeld: @bylimitless en Marjolein Heemskerk

De hypebeast is een jonge gast die met exclusieve kledingmerken indruk probeert te maken op jou, de normalo, die nog durft te shoppen bij Chasin en Jack and Jones. Hij gaat tenminste voor 'real brands' als Anti Social Social Club, Stussy of Daily Paper, want de hypebeast is wél een onderscheidende factor in deze samenleving.

En zo herken je 'm, in het wild:

Hij krijgt een harde pik van designerspullen

Hij is geobsedeerd door merken als LV, Balenciaga, Gucci, Off White en Vetements. Zelfs al woont hij in een flatje op 12 hoog in Soest, die Supreme-grasmaaier MOET hij hebben. Ook skipt 'ie zonder schuldgevoel de crematie van zijn oma om ff een paar dagen voor de Footlocker te kamperen op een Xenos-vissersstoeltje om vervolgens vol passie zijn totale spaarrekening uit te geven aan een paar exclusieve Yeezy's.

unnamedOvernachten voor een dichte Footlocker? In de vrieskou? Met duizend andere merkhoeren? Fuck yeah!

unnamed--1-ALLES voor dat ene paar!!!

Z'n Instagram onderhouden vindt hij belangrijker dan goed contact met z'n moeder

Deze jongen scrolde ooit iets te lang door de Instagram van het lifestyle magazine Highsnobiety en besloot toen dat het tijd werd om ook te gaan investeren in kledingstukken die meer waard zijn dan 4 keer zijn maandsalaris bij de Albert Heijn. Sindsdien noemt hij zijn volgers 'fam', liket hij gemiddeld 5 uur per dag foto's van wildvreemde fashionboys en gaat hij af en toe op pad met gelijkgestemden om bij minimalistische of industriële gebouwen en stations amateurfotoshoots te houden.

Zijn 32 fashion gerelateerde hashtags en 15 tags van populaire hype-accounts onder zijn laatste foto op Instagram kostte hem minstens 1,5 uur om neer te tikken. Maar hij stopt er graag deze moeite in, omdat hij weet dat 'ie hierdoor extra likes krijgt van vage accounts en Russische Instagrambots.

Hij begint te schuimbekken als je hem hypebeast noemt

Als je hem hypebeast noemt, zal hij heel zijn vocabulaire doorspitten om een tegenargument te construeren. Zijn Supreme box logo hoodie, Bape-shirtje en Yeezy's hebben hem namelijk de inboedel van zijn moeder, zijn volledige levensverzekering en de erfenis van zijn oma gekost. Behalve dat zijn bloed dus begint te koken, voelt hij ook steken in zijn ziel als je hem confronteert met het feit dat hij ook gewoon 250 euro neerlegt voor een basic shirtje waar in fontgrootte 2 'Off White' op staat. Wordt dus niet te close met de hypebeast, grote kans dat hij je alleen leuk vindt als je een creditcard hebt die 'ie kan lenen om Nike Air Max 97 Silver Bullet's te bestellen.