Waarom draagt iedereen in Nederland opeens Daily Paper?

Beeld: Hanna Whittle

Waar het ooit een cool exclusief ding was, zie je het coole streetwearmerk Daily Paper nu OVERAL. Op festivals als Mysteryland, Awakenings en Influencer Open Air lijkt het wel de enige dresscode die telt. Kuddes jonge mensen met een trackpants, buideltasje of gewoon een basic tee van Daily Paper. Maar, hoe herken je zo'n Daily Paper fanaat nou nog meer?

Zo herken je de mannelijke Daily Paper-fan:

  • Hij heet Jeroen, Justin, Sebastiaan, Justin, Justin, Thomas, Mitchell, Lars, Tim, Bradly of Justin.
  • Naast zijn studie mbo Detailhandel werkt hij drie avonden per week in de friettent van zijn ouders. Maar dit is niet zijn toekomst. Want nadat een medewerker van The Sting hem ooit een compliment gaf over zijn Daily Paper waistbag wist hij het zeker: ooit gaat hij zijn eigen kledinglijn opzetten.
  • Hij combineert zijn Daily Paper items met zijn spijkerbroek van de H&M en zijn afgetrapte Filling Pieces of Cruyffjes met gaten waar hij al 3,5 jaar op loopt.
  • Zijn Tinderprofiel is dé plek waar hij al zijn Daily Paper items showt. Al deze foto's worden gemaakt op een grasveldje, industrieterrein of gewoon voor de stevige Praxis-schutting in de achtertuin van het huis van zijn ouders in Moergestel.
  • Wat hij in de zomer doet? Tienermeisjes fixen op Mallorca, Dancetour Lelystad of Vunzige Deuntjes.
  • Hij krijgt een harde pik van alle eenvoudige tees waar het logo in lettergrootte 1 op staat. Hij vindt de overige items in de collectie 'net iets te apart' voor hem. Maar het gaat hem echt niet alleen om het logo hoor! ;)
  • De rest van zijn kledingkast is gevuld met Chasin, BALR. en Boef-shirtjes.

Zo herken je de vrouwelijke Daily Paper-fan:

  • Ze heet Laura, Demi, Sanne, Laura, Dominique, Iris, Serena, Magalie of Laura.
  • Ze draagt alleen het zwarte heuptasje, een basic hoodie of die beige Daily Paper-broek. In dat heuptasje zit behalve één 4fje ook een vintage polaroid camera van AliExpress, gemaakt door kindarbeidertjes. Hiermee laat ze gemiddeld vijf keer per kwartier foto's van zichzelf maken door haar lelijkste vriendin, Sasja.
  • Ze vindt zichzelf een unieke, onderscheidende influencer. Sinds ze de 1000 volgers heeft aangetikt, waarvan ze er 900 heeft gekocht, leek het haar een goed idee om haar emailadres gewoon meteen in haar Instagram-bio te zetten. Zo hoeft ze nooit meer promotiedeals van leuke, onbekende merkjes gerund door verveelde ex-Temptation Island deelnemers mis te lopen!
  • Ze showt al haar Daily Paper items tot in de details online. Iedereen moet weten dat ze echt zo'n trendy meid is. Weet zij veel dat er nog 30.000 exacte klonen van haar rondlopen.
  • Haar Instagramfeed is uiteraard alleen maar gevuld foto's van haarzelf. Je zou bijna denken dat ze geen vrienden of familie heeft. Maarja, ze is ook zó knap. Dat ze minstens drie uur in de weer is geweest met haar Mac-foundation, de zelfontspanner van haar iPhone 7 en haar 15 Photoshop-apps ziet toch niemand.
  • Voordat ze haar onderschriften heeft bedacht checkt ze eerst 1,5 uur songteksten van Drake, Guus Meeuwis, Dua Lipa of vult ze 'funny, quirky Instagram captions' in op Google.
  • Bij haar Boomerang, genomen in haar hoodie voor het speelse rieten festivalhek van Amsterdam Open Air, zet ze 'Live life to the fullest'. Oké meid, doen we, maar het is het 35 graden en je hebt een hoodie aan. Gaat het wel?